Frågor och Svar

Här kan du läsa om de mest förekommande frågor som våra kunder har. För att snabbast få svar på just din fråga ber vi dig först och främst se om den finns med här. I annat fall ber vi dig använda kontaktformuläret ovan.

_______________________________________________________________________________

Hur skapar jag ett konto ? 

Du skapar ditt konto i samband med din beställning, när du går vidare till kassan så visas alternativen att skapa ett konto eller logga in med ett befintligt konto som man redan har.

_______________________________________________________________________________

Varför kan jag inte lägga in min beställning?

Ca. 2% av våra besökare använder sig av en gammal webbläsare som inte vill visa vår sida korrekt. Pga nya säkerhetsinställningar på sidan så kan varukorgen och leveransregistrering inte aktiveras om Du har en äldre webbläsare.

Vi skulle rekommendera Dig att ladda ner en nyare version av Din webbläsare. De mest använda är Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari och Internet Explorer 9.

_______________________________________________________________________________

Vad kostar frakten?

Frakten kostar från 111 kr och skickas till närmaste ombud. Priset varierar beroende på paketets vikt och mått. Om Du önskar att ha paketet leveras hem vänligen kontakta oss för pris på frakten.

Stora och/eller tunga paket hämtas direkt i butiken i Skärhamn. Om Du önskar ha paketet levererat så vänligen kontakta oss via mail för att få pris på frakt, mailen kan skickas till e-postadress. order@batcentrum.se.

Beställningar över 600 kr erbjuds gratis frakt.

_______________________________________________________________________________

Kan jag hämta min beställning i butiken i Skärhamn ?

Ja, det går bra. När Du lagt din beställning så kan Du välja leveranssätt och i alternativen finns *Hämtas i butik.Redan dagen efter att Din beställning är lagd finns dina varor att hämta ut i butiken, mot uppvisande av utskriven orderbekräftelse eller legitimation.

_______________________________________________________________________________

Varan är slut i lager i er webbutik, gäller det butiken i Skärhamn också ?

Om en vara är slut i webbutiken så brukar det även gälla butiken i Skärhamn. Du kan gärna kontakta oss via mail angående detta så kontrollerar vi detta och återkommer till Dig.

_______________________________________________________________________________

När får jag mina varor ?

Om Du har beställt varor som vi har på lager så lär de dyka upp inom någon dag, 1-3 dagar brukar vi säga. Om det gäller en beställningsvara så anger vi en ungefärlig leveranstid ovanför priset till varje produkt.

_______________________________________________________________________________

Mina varor har inte kommit ?

Om leveranstiden har gått över sin tid så är Du välkommen att kontakta oss så får vi se vad som kan ha gått fel.

_______________________________________________________________________________

Kan jag komplettera min order med fler varor i efterhand?

Har Du redan gjort en beställning men önskar lägga till varor så går det bra att göra en ny beställning och kontakta oss för att i efterhand slå ihop dom till en och samma order. Detta går dock att göra om varorna inte har skickats, har varorna redan skickats iväg så får Du göra en ny order.

_______________________________________________________________________________

Vad gör jag om varan är skadad ?

Då vi kontrollerar varje produkt noga innan vi packar den så kan detta bero på en fraktskada. En skada måste rapporteras till oss så fort den upptäckts, senast 5 dagar efter att Du mottagit varan. En reklamation gör Du enklast genom att skicka ett mail till adress reklamation@batcentrum.se. Här kan Du även bifoga bilder som Du tagit på varan och dess fel. Självklart byter vi ut Din vara mot en ny oskadd utan någon extra kostnad.

_______________________________________________________________________________

Kan jag ångra/byta mitt köp ?

Du har 14 dagars ångerrätt på alla lagervaror. Om Du beställt en lagervara så har Du 14 dagar på dig att ångra Ditt köp från det att Du mottagit varan. Det enda villkoret för lagervaror är att varan kommer tillbaka i originalskick. D.v.s. att varan ej är använd eller monterad och återsänds i oförändrad originalförpackning, med monteringsanvisning mm.                                                  Vid beställningsvaror så har Du 3 dagars ångerrätt från det att Du fått en orderbekräftelse av oss.

_______________________________________________________________________________

Köpet går inte igenom- hur gör jag ?

Att ett kreditkortköp inte går igenom kan bero på många olika anledningar. Har Du kontrollerat att Du använt rätt lösenord för ditt betalkort? 3D Secure är en säkerhetslösning för kortbetalningar på Internet som möjliggör identifiering av kortkunden. Visa och MasterCard har utvecklat säkerhetslösningen och benämner den "Verified by Visa" respektive "MasterCard SecureCode". Kontakta Din bank om Du inte har fått något lösenord kopplat till ditt kort. I andra fall kan helt enkelt tekniken krångla och Då får du ett meddelande att det rör sig om ett tekniskt fel. Vi skulle rekommendera att Du återkommer dagen därpå för att slutföra din order.

_______________________________________________________________________________

Hur behandlar ni mina personuppgifter ?

Alla sidor där Du lämnar personliga uppgifter vid köp är 100% säkra sidor (krypterad överföring). När Du lägger din beställning hos oss uppger Du dina personuppgifter såsom namn, adress, personnummer och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner Du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som Du förväntar dig av oss.

_______________________________________________________________________________

Fraktar ni överallt ?

Vi fraktar överallt i Sverige. Vissa större varor kan endast hämtas i butiken i Skärhamn, denna informationen finns specificerad under varan.

_______________________________________________________________________________

Hur uppdaterar jag min profil ?

Efter att Du loggat in på ditt kontot har Du möjlighet att ändra dina uppgifter. Så som adress, telefonnummer och e-post.

_______________________________________________________________________________

Hur transporteras varorna ?

Alla paket skickas med bolaget FraktaBilligt och lämnas till det ombud som ligger närmast Din bostad. 

_______________________________________________________________________________